شرایط فروش کامیون های فوسو

میتسوبیشى فوسو اولین محصول دایملر که به ایران مى آید

شرایط فروش کامیون های فوسو

میتسوبیشى فوسو اولین محصول دایملر که به ایران مى آید

۷ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

مشخصات فنی کامیونت 5 تن فوسو :

کامیونت ۵ تن فوسو از دیگر محصولاتی است که شرکت مایان فولاد در بازار ایران عرضه می کند. مشخصات فنی آن در ادامه می آید. برای اطلاع از مشخصات سایر محصولات فوسو کامیونت ۶ تن فوسو را ببینید.

موتور و گیربکس.

موتور ۴P10 با قدرت ۱۵۰ اسب بخار. حداکثر گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر در دورهای ۱۳۲۰ تا ۲۸۰۰ دور در دقیقه. ۴ سیلندر ، استاندارد آلایندگی یورو ۵٫ مجهز به فیلتر دوده و سیستم EGR.

گیربکس مکانیکی دستی ۵ دنده به همراه قفل دیفرانسیل.

سایر مشخصات و تجهیزات.

وزن ناخالص مجاز قانونی تا ۵٫۶ تن. وزن خالص ۲۰۵۰ کیلوگرم. ظرفیت باک ۷۰ لیتر ،‌ ترمز هیدرولیکی دیسکی مجهز به ABS و EBS و ESP. خفه کن اگزوز ، گرم کن سوخت. قفل مرکزی و ریموت دربهای کامیون. شیشه بالابر برقی ، تاخوگراف دیجیتال.

  • raha saeidi

مشخصات فنی کامیونت 6 تن فوسو :

در مطالب گذشته حضور کامیونت فوسو در بازار کامیونت ایران بررسی شد. در این مطلب مشخصات فنی کامیونت ۶ تن فوسو را خواهیم داشت که توسط شرکت مایان فولاد در بازار ایران عرضه شده است.

لازم به ذکر است که موتورهای فوسو از سال ۲۰۰۷ طی توافق نامه ای توسط فیات FPT تامین می شوند. گیربکس های کامیونت فوسو نیز عموما از برند زد اف هستند. موتور معرفی شده برای کامیونت های فوسو عرضه شده در ایران طبق منابع موجود در نشریه بر پایه موتور F1C ایویکو دیلی طراحی شده است.

همچنین آخرین طرح کامیونت فوسو کانتر مربوط به سال ۲۰۱۰ است و فیس لیفت آن سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. در اسناد شرکت مایان مشخص نشده است آیا کامیونت های ایرانی با کابین جدید عرضه می شود یا کابین مرتبط با سال ۲۰۱۰٫

همنچنین تلفظ صحیح نام این کامیونت کنتر Canter میباشد که نوعی از راه رفتن اسب را اشاره می کند. کامیونت کنتر نخستین بار سال ۱۹۶۳ میلادی رونمایی شدکامیونت های ایرانی بر پایه نسخه اروپایی عرضه می شوند.

موتور و گیربکس.

موتور ۴P10  چهار سیلندر و حجم ۳ لیتر با قدرت ۱۵۰ اسب بخار. این موتور از تجهیزاتی همچون توربوشارژ اینترکولر و بازگردان گازهای خروجی EGR بهره می برد. همچنین فیلتر دوده یا DPF نیز به صورت استاندارد بر روی آن نصب شده است. استاندارد آلایندگی این کامیونت یورو ۵ است اما در اسناد شرکت مایان نامی از مخزن ادبلو و سیستم SCR نیامده است.

گیربکس دستی مکانیکی ۵ دنده ( در اسناد شرکت مایان اشاره شده است که گیربکس دارای اوردرایو است. هر چند در ایران تعریف درستی از اوردرایو رایج نیست اما نگارنده حدس می زند منظور اوردرایو بودن گیربکس است نه تجهیز آن به دستگاه های اضافی مانند اسپلیتر یا سبک سنگین )

سایر مشخصات

اتاق ۳ نفره ، وزن ناخالص تا ۷٫۵ تن. ( وزن قانونی ۶ تن ) وزن خالص ۲۴۲۵ کیلوگرم ( بدون سرنشین و سوخت ، اشاره ای به اتاق بار نشده است )

باک سوخت ۱۷۰ لیتری ،‌ دارای گرم کن سوخت. چراغ نور روز ، قفل مرکزی و ریموت. تاخوگراف ، گرم کن آینه ها.

ترمزها هیدرولیکی و دیسکی ، مجهز به ABS ضدقفل. ضد بکسباد و پایداری الکترونیکی. خفه کن ،‌ قفل دیفرانسیل.

  • raha saeidi

مشخصات فنی کمپرسی 6 تن فوسو :

کمپرسی ۶ تن فوسو از محصولاتی است که توسط شرکت مایان فولاد وارد بازار ایران شده است. برای اطلاعات بیشتر کامیون فوسو را ببینید. مشخصات فنی کمپرسی ۶ تن فوسو به شرح زیر است.

موتور و گیربکس.

موتور ۴ سیلندر مدل ۴P10 با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر در دور موتور ۱۳۲۰ تا ۲۸۰۰ دور در دقیقه. استاندارد یورو ۵ و EEV ، مجهز به فیلتر دوده DPF و بازگردان گازهای اگزوز EGR. ( بر اساس اطلاعات کاتالوگ از ادبلو استفاده نمی کند ).

گیربکس دستی ۵ دنده ، مجهز به قفل دیفرانسیل.

سایر مشخصات و تجهیزات.

اتاق با قابلیت ۳ سرنشین ، وزن ناخالص فنی تا ۷٫۵ تن. وزن ناخالص قانونی تا ۶ تن ،‌ وزن خالص ۲۳۳۵ کیلوگرم.

ترمزهای دیسکی و هیدرولیکی ، مجهز به ترمز ضدقفل ABS. سیستم کنترل پایداری ESP و توزیع نیروی ترمز EBD.

باک سوخت ۱۰۰ لیتری ، گرمکن سوخت. قفل مرکزی و ریموت ،‌ تاخوگراف دیجیتال. گرمکن آینه های بغل ، دارای گازدستی و PTO.



  • raha saeidi

مشخصات فنی کامیونت فوسو 8 تن :

بر اساس شرکت مایان فولاد مشخصات فنی کامیونت فوسو ۸ تن به شرح زیر است. برای اطلاعات بیشتر کامیونت فوسو را ببینید.

موتور و گیربکس.

موتور ۴P10 با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر در دورهای ۱۳۲۰ تا ۲۸۰۰ دور در دقیقه. استاندارد آلایندگی یورو ۵ و EEV . مجهز به فیلتر دوده DPF و بازگردان گازهای خروجی EGR.

گیربکس ۵ دنده مکانیکی مجهز به قفل دیفرانسیل.


سایر مشخصات و امکانات.

باک سوخت ۱۷۰ لیتری. ترمز دیسکی هیدرولیکی مجهز به سیستم ضدقفل ABS. سیستم حفظ پایداری ESP و توزیع نیروی ترمز EBD. خفه کن اگزوز. وزن ناخالص فنی تا ۸٫۵ تن و وزن ناخالص مجاز تا ۸٫۵ تن. وزن خالص ۲۴۳۵ کیلوگرم بدون احتساب سرنشین و سوخت.

دارای گرم کن سوخت ، قفل مرکزی درب ها و ریموت کنترل. تاخوگراف دیجیتال ، گرمکن آینه ها.





  • raha saeidi

کامیونت فوسو تمام برقی :

کامیونت های تمام برقی فوسو کانتر در سال ۲۰۱۰ رونمایی شدند و آزمایش های میدانی سالیانه خود را بدون هرگونه نقص و خرابی با موفقیت پشت سرگذاشتند، یکی از مهمترین میدان های آزمایش کامیون تمام برقی فوسو کانتر شهر ساحلی cascais پرتغال است. فعالیت بی صدای کامیونت در ساعات شب و آلودگی صفر آن مهمترین ویژگیهای کامیونت برقی فوسو است که در بخش جمع آوری زباله فعالیت می کند.





این کامیون از یک موتور برقی ۱۱۰ کیلوواتی (۱۵۰ اسب بخار ) بهره میبرد که می تواند گشتاور ۶۵۰ نیوتن متری اش را از نخستین لحظات حرکت تحویل دهد، این کامیون از ۴ باطری لیتیوم یون بهره میبرد که در صورت شارژ سریع میتواند در عرض ۱ ساعت شارژ شود. باطری ها ظرفیت قابل توجه ۴۰ کیلووات در ساعت را ارائه میکنند که میتواند برای طی مسافت ۱۲۰ کیلومتر کافی به نظر برسد.




باطری های این کامیونت بسته به آمپر ارائه شده شارژر در بازه زمانی بین ۱۴ تا ۱ ساعت می توانند شارژ شوند، گیربکس این کامیون تک سرعته است و با توجه به ظرفیت ۳ تنی آن وزن ناخالص ۶ تن را ارائه می دهد. چنین کامیونت هایی برای مصارف شهری خصوصا در ساعات پایانی شب به سبب آلودگی و صدای صفر بسیار به صرفه هستند.


  • raha saeidi

بررسی حضور کامیونت فوسو در ایران :

بازار کامیونت های ایران به سبب گستردگی فضای شهری و همچنین تقاضای حمل بار بین شهری از جایگاه ویژه ای در صنعت حمل بار ایران برخوردار است. در حال حاضر تنها برند معتبر کامیونت در بازار ایران ایسوزو است و سایر کامیونت های عرضه شده در ایران تولید صنایع خودروسازی چین هستند. هر چند نمی‌توان منکر توانایی برخی برندهای چینی مانند فوتون یا JAC در این حوزه شد،‌ چرا که این شرکت ها نیز از پشتوانه فنی خوبی همچون ولوو و اینترناش بهره می برند.



با این حال یکی از مهمترین کمبودهای بازار کامیونت در ایران عدم حضور برندهای معتبر و درجه یک بخش کامیونت است. در دوره های گذشته حضور ایویکو دیلی و ایسوزو دست خریدار را برای انتخاب یک کامیونت با کیفیت و ایمن باز می گذاشت. اما با خروج ایویکو دیلی از چرخه تولید، ایسوزو به یکه تاز بازار تبدیل شد و شرکت بهمن دیزل با‌ عرضه مدل های به روز این برند سعی کرد جایگاه خود را به عنوان تنها عرضه کننده کامیونت درجه ۱ تثبیت کند.


حال شرکت مایان فولاد که سابق بر این مونتاژ و عرضه تریلی با تکنولوژی کوگل آلمان را در دستور کار داشت به عنوان نماینده انحصاری میتسوبیشی فوسو در ایران فعالیت خواهد کرد و زمینه ورود یک برند معتبر دنیای کامیونت را به ایران فراهم کرده است.


شرکت فوسو که از زیر مجموعه های دایملر آلمان محسوب می‌شود یکی از معتبرترین برندهای کامیونت جهان است که تکنولوژی فنی و کیفیت مرسدس بنز را میتوان از آن انتظار داشت و در صورت عرضه با قیمت رقابتی می‌تواند رقیب مناسبی برای کامیونت های ایسوزو باشد. از جمله قابلیت‌های کامیونت فوسو قابلیت تعویض دنده بدون مکث گیربکس DUONIC است که امیدواریم در ایران نیز عرضه شود.

گیربکس اتوماتیک ، کامیونت دو دیفرانسیل ، ترمز دیسکی ، خاموش و روشن شدن اتوماتیک هنگام توقف ، کنترل پایداری یا ESP ، موتورهای کاملاً برقی ، تعلیق مستقل ، ایربگ راننده و سرنشین ، رنگ بندی متنوع ، سوخت رسانی کامن ریل مواردی هستند که می‌توانید در کامیونت های فوسو ببینید.

در حال حاضر شرکت مایان فولاد عرضه کامیونت های ۶ تن و ۸ تن فوسو را در کاربری‌های باری و کمپرسی در دستور کار قرار داده است که مشخصات فنی آن‌ها در مطالب بعدی خواهد آمد
  • raha saeidi

میتسوبیشى فوسو اولین محصول دایملر که به ایران مى آید :

میتسوبیشی فوسو، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کامیون و اتوبوس در سراسر جهان است که دفتر اصلی آن در کاوازاکی ژاپن قرار دارد. حدود 89.29 درصد از خودروسازی میتسوبیشی فوسو متعلق به خودروسازی دایملر ای.جی آلمان است، از این رو فوسو میتسوبیشی زیرمجموعه بخش کامیون‌سازی شرکت دایملر ای.جی به حساب می‌آید. کلمه فوسو نام قدیم کشور ژاپن در متون چینی است که اولین محصول تولیدی این کارخانه نیز در سال 1932 با همین عنوان به بازار عرضه شد. در آن سال، اولین اتوبوس B46 توسط صنایع کشتی‌سازی میتسوبیشی (متعلق به کارخانه کوبه) ساخته شد و فوسو نام گرفت. در سال 1934 کشتی‌سازی میتسوبیشی نام خود را به صنایع سنگین میتسوبیشی (MHI) تغییر داد. در سال 1937 این کارخانه به کارخانه توکیو منتقل شد و در سال 1949، کمپانی فروش فوسو موتورز تاسیس شد که در سال 1952 به کمپانی فروش فوسو‌ میتسوبیشی موتورز تغییر نام داد.



کامیون‌ سنگین میتسوبیشی یک‌سال پیش مورد بازنگری قرار گرفت و برای بالا بردن مزایای رقابتی تغییرات زیادی کرد. این کامیون در دو مدل FP و FV تولید و به بازار عرضه می‌شود و برای هر یک از این مدل‌ها، سه موتور دیزل مجهز به سیستم Gross Combination Mass یا به اختصار GCM قابل انتخاب است که قادرند بین 40 تا 58 تن بار حمل کنند. این کامیون در پیکربندی‌های مختلفی به بازار ارائه می‌شود؛ مدل‌های 2×4 و 4×6 برای انجام ماموریت‌های کوتاه و محلی مناسب هستند، مدل‌های 4×6 برای این مناسب هستند که کمپرسی روی آن‌ها نصب شود، مدل‌های 4×8 نیز از فاصله محوری زیادی برخوردارند و برای توزیع و حمل بارهای سنگین مناسب هستند. کامیون میتسوبیشیFuso Heavy مجهز به یک موتور OM457 مرسدس بنز است. این موتور در کنار مبدل کاتالیستی SCR قرار می‌گیرد تا مصرف سوخت کمی داشته باشد و گازهای آلاینده کمی نیز تولید کند. موتور OM457 در سه مدل تولید می‌شود که قدرت‌های مختلفی تولید می‌کنند. ضعیف‌ترین مدل قادر است 360 اسب‌بخار نیرو و 1850 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قوی‌ترین مدل نیز توانایی تولید 400 اسب‌بخار نیرو و 2هزار نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این موتورها جزو قوی‌ترین موتورهای موجود در بازار کامیون‌های ژاپنی محسوب می‌شوند.




کامیون میتسوبیشی Fuso Heavy هم با گیربکس دستی و هم با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود. این گیربکس‌ها بر اساس گیربکس Powershift AMT که روی کامیون‌های مرسدس بنز نصب می‌شوند، ساخته شده است. برای این‌که میتسوبیشی فوسوی سنگین از عهده کارهای مختلف برآید به کمک‌فنرهای فولادی و سیستم تعلیق بادی مجهز شده است. همچنین به‌منظور بالا بردن کیفیت سواری، کمک فنرهای فولادی در کنار ضربه‌گیر و متعادل‌کننده‌هایی قرار گرفته‌اند و به‌کارگیری این تجهیزات باعث شده است هندلینگ کامیون نیز بالا برود. تجهیزات ایمنی این کامیون زیبا و قوی عبارتند از: کیسه هوای راننده، ترمز موتور، ترمز ضدقفل، کنترل پایداری و سیستم کنترل در سربالایی و سراشیبی.

  • raha saeidi